Thursday, July 7, 2011

Pisah.

Bismillahirahmanirahim.

Ya. Tajuk pisah kali ni.
Pisah ni boleh jadi berbagai maksud. Antaranya :

Pertama:
'weh, aku dah berpisah dengan awek aku la'
Maksud : Mungkin satu pasangan itu telah berpisah dengan kekasihnya.

Kedua:
'weh jantan, ko jgn jadi dalang yang nak memisahkan antara aku ngan boifren aku paham!'
Maksud : ia juga boleh digunakan sebagai ayat untuk menunjukkan emosi seseorang

Ketiga:
'dam, aku ngan awek aku dah terpisah , die dah pindah' 
Maksud : boleh juga digunakan sebagai ayat untuk menceritakan keadaan

Antara yang Pertama, Kedua dan Ketiga, aku nak cerita tentang nombor Tiga

Sedih.
Emosi yang lahir dari hati aku. Hari ni 7/7/2011.
Macam biasa lah, seminggu sekali aku akan bertekak gaduh ngan awek den.
Nak dijadikan cerita, hari ni mulut aku agak lancang. bukan agak, tapi AMAT lancang.
hehe.
Maaf ye b.
Aku bkn nak cerita sebab aku sedih pasal gaduh ngan die, tapi aku sedih sbb yang kat atas tu, 'Ketiga'
Pendekkan cerita, tadi masa dalam kete. Mak kepada si dia kol.. Dan aku pasang telinga perbualan mereka, Mak die soh benti kerja, sbb nak pindah melaka 15hb. Dub Dub Dub jantung aku bergegar. Dijadikan cerita awek aku nak pindah.
Pindah mana.? Pindah ke hometown family die iaitu Melaka
Sekarang aku menetap di Kolompo. Dan berkerja pon disini. 
Boleh dikatakan hari-hari jugak la aku akan jumpa si dia nie. Pagi ke, Petang ke, Malam ke, Tengah Malam.
  
Dulu. a'ah ya, mmg kami jarang berpisah. Sebab time tu aku stadi kat perak jugak. So, Mmg kerap jumpa. Macam-macam yang jadikan sayangggg. Manis Masin Masam Pahit sume ade. 
Sampai maen nyorok2 kan b. Haha.
Then aku dah hbs belajar. Dok kolompo, kerja sini.
Then si dia cuti sem. lame. 4bln. teramatlah happy aku. Sbb aku leh jumpaaaaa die hari-hari.
Kira dalam masa 2bln nie macam-macam yang berlaku. Jarang renggang la kan.
Dah la umah dekat.
Tapi skang. Mmg family die nak pindah melaka , asik delay-delay. dan tarikhnya jatuh ke 15hb.
Kiranya die sempat menghabiskan 2bln cuti pertama sem die ngan aku.
Pasni akan jarang jumpa.
;(
sedih la beb.
Serious.
Then nanti die sambung belajar balik, lagi jauh. Ipoh sane nun.
adeh.
Takpelah. Mungkin ada hikmah kot. Dalam percintaan mesti ada Suka duka Manis Pahit dan Dekat jauh.
Ni kalau awek aku bace nie. Menangis la kot.
ke tak b.? ke tengah gelak skang nie.?
hehe.
Jika dekat slalu gaduh. Bila berjauhan.?
hmph. ;(


ps:/ apa-apa pun, abg syg mati kat b. muahh.

0 comments:

Post a Comment