Friday, May 13, 2011

lumrah ecstacy.

02.13am.
Dari tadi aku dok termenung jer. Aku tido. Aku reply msg. Aku tido. Aku reply msg. Mungkin penat sangat kot melayan nani adam mandi kolam. Sampai lemas2 aku dorg buat. Aku turun bawah amek nasik amek ayam amek air oren aku dok depan laptop. Sbb aku dah lama tak update blog. Yela smpai yang design2 blog aku nie pon aku soh awek aku yg buat. Die rajin dok update2 nie. Tu yg aku soh die tu. tp malangnye hari ni.. aku takde mood nak ckp pasal benda2 tu. Biasalah, selalu kalau aku ader masalah aku mesti ngadu kat awek aku, hari ni tak la kan. Hari ni aku bnyk berpikir, aku nie jahat.? aku ni bagus sngt ? aku ni bajet power.? aku ni suke mengata.? aku tak leh terasa.?aku nie baik sngt ke.? Ntah lah, kadang2 aku pon tak paham ape yg wanita nak, mungkin lah die nak didampingi selalu, mungkinlah die nak dijaga selalu, mungkinlah die nak diperhatikan selalu. 3 benda tu akan aku titik beratkan bile aku dah mula sayangi seseorng. Tapi mungkin ape yg aku bwat, die tak nampak. die tak perasan. die tak peduli. Mungkin. Hari ni aku rase macam aku nie diperlekehkan, dan sampai orang ckp 'kau ingt ka bagus sngt ke.? kau xsedar diri' aku tak tau ape salah aku smpai org ckp aku mcm tu. mungkin sbb aku nie cepat terasa. ntah la. smpai org nak ketepikan aku demi benda laen pon aku tak patot terasa ke, smpai org ckp aku ni bler berduet pergi lepak dgn kawan smpai lupe tanggungjawab . Ntah lah. Aku tak rase aku mcm tu. Kadang2 org nampak keburukan kter, susah nak nampak kebaikan. Selalunye la kan. Hmm. Org cakap aku sker pikir negatif. Hoo. negatif.? Sebelum otak aku nak bermula berfikir, ayat yg masuk kat telinga aku mestilah ianya akan berbaur negatif atau positif. Kemudian ia akan dipikir di otak kanan kite. Kite nie manusia, bukan robot. Kter ader hati dan perasaan yg perlu dijaga. Ego, Keras Kepala. Mungkin peristiwa silam anda sehingga ia memakan diri anda membuatkan anda jadi ego n keras kepala. Kite tidak perlulah cuba menjadi si dia pada peristiwa dulu yg berlaku dlm hidup anda dan membalas pada masa sekarang. Kerana pada masa sekarang nie, si dia tidak sama dgn si sekarang nie. jauh berbeza. Hanya org itu sahaja yg dapat merasai perbezaannya sendri. Aku insan yg melakukan kesilapan, setiap manusia akan lakukan kesilapan. Jika benar aku bukan untukmu lagi, pergilah. pergilah carik dimana tempat anda sandarkan bahu yg baru. Aku akur, aku tau kelemahan diri aku. Mungkin sekarang nie aku tak layak utk org tu. Aku ada Allah. Jika Allah berikan petunjuk, Allah sudah menentukan semuanya. Jika Allah menarik segala kemewahanku di duniaNya, aku pasti. aku pasti pergi.


p:s/ awak yg saya syg, awak yg saya hargai. awak yg saya kasihi. selamat malam awak. 

0 comments:

Post a Comment