Saturday, May 14, 2011

Cong Taiti.

Cong Taiti. Ia merupakan permainan kad yg semakin menular dikalangan remaja-remaja di sekitar Bandaraya yang pesat membangun ini. Kalau aku la, panggil cara maen kad nie Cong taiti. Tapi ader yang panggil loyal, flush, lah dan lain lain. Tapi topic kali nie aku nak bebel, bukan pasal kad ni.

Pling! Pling! (Bunyi pop-up chat kat fb)
'Manoo?'
Itulah Muzani Mansor atau dikenali sebagai Nani Lambong.
Dari petang sampai nak ke maghrib aku chatting dgn Nani Lambong nie. Biasa lah kalau time aku gadoh ngan awek aku , laki la jadi mangsa chatting aku. hik.

Nani Lambong


Kiteorng nie dah berplan utk ikot Idham atau dikenali sbg Kodot Andur untuk pergi berhibur di pusat hiburan di Kuala Lumpur. Pastu mlm kteorg jumpa die pantai dalam nasik kukus jam 11pm.

Kodot Andur


'adam mana.?' aku tanya kat Nani Lambong.
'Die otw sini lah' Nani lambong memantol balik.
Adam atau dikenali sebagai Adam Tiger merupakan anak sulung dari 4 beradik. Dan dilam proses utk mengecilkan perut beliau.

Adam Tiger



Aku anas atau dikenali sebagai anas didot mmg dah ngidam lame ngan nasik kukus nie. Sampai jer aku terus order la. Makan bukan maen laju. Sampai senak perut aku tahan nasik jatuh dalam tank. Hohhoii.

Anas Didot


30minit berlalu..
Kelihatan adam tiger menyeberangi jalan untuk ke kedai nasik kukus.
'cepat tak aku smpai ? cepat tak.?'
'cepat mendanye stengah jam dah haa, kate nak party' pantul aku ke adam tiger.

Pada awalnya kami plan nak ke Changkat, lepas plan punya plan punya plan. Lain yg kuar.

Genting Highland.

4-4 ekor nie pon bersetuju tok henjut Genting.
Apa lg. shoot terus la kan. Naik bulldozer merun aku.
Lepas tol jer ader roadblock JPJ. Adam tiger yang pandu, di co-pilotkan oleh Kodot andur. Dan Nani Lambong dan Anas didot dibelakang. Kemudian dah lepas roadblock jpj kami pun memecut laju.

'eh nas, keter ko roadtax mati bler nie.?' Kodot andur
'lambat lg la, bulan june.' Anas didot
'Jun otak ko, april ngokk' Kodot andur
'Lah yerk ke.? aku ingt june baru mati' Anas didot
Masing-masing dah cemas terutama sekali Adam tiger, yerlah sebab die yg bawak kete, kang kalau saman die yg kene. Haha. Berubah muka adam tiger, cemas, takut, dan cuak. Smpai memberhentikan kete utk tengok betol ke roadtax mati. hahaha. Last2 mmg dah mati. So kami terus jer la naik. Selamat lah takda pape. Alhamdulillah.


Sampai jer atas. Kiteorng lepak atas bukit, bergambar sane bergambar sini. Nani lambong tak hbs2 ckp
'eh nas amek gmbar aku'
'nas gmbr aku nas'
'blah sini plak nas, gmbar gambar.'
Nani lambong nie gler kamera gamaknya aih. Penuh Hp aku ngan gambar2 die saje. Haihh.



Lepak, chillin', millin' kami di atas. Sambil berbekalkn minuman yg dibeli, keropok yg dibeli dan Kad yg dibeli. So. kami maen la Cong taiti di atas bukit tu. Sampai lah nak dekat pukul 4.30am. Kami pon terus turun lepak maple kat al-malek gombak.

Al-Malek,
Mesti aku teringat kat gf aku, Farah beby ucuk. Sbb, kat maple nie ader perkerja yg buat gf aku nie gelak tak henti2. Smpai besok pon kalau teringat die leh gelak lg. haihh. tak phm aku.
Tapi aku sempat la tangkap gambar tu utk Farah beby ucuk utk buat die hilang rindu. nahh. tengok puas2 b.

ane al-malik


Habis minum Habis makan. Kami pon pulang ke pangkuan halaman. Sekian..

0 comments:

Post a Comment