Monday, February 14, 2011

Pijak di bumi yg nyata

Kelasi : Selamat pagi tuan!
Kapten : pagi
Kelasi : Tuan dah makan.?
Kapten : dah
Kelasi : Alhamdulillah. Tuan hari nie kerja pukul berapa sampai berapa.?
Kapten : Kenapa tanya (sambil mereply msg2 di hp)
Kelasi : saja je tanya. Saya respek la kat Tuan, Tuan nie seorng yg educated, bijak, cerdik.Saya nak jadi macam tuan, tapi saya rasa diri saya layak di tahap nie je.
Kapten : kenapa awak ckp mcm nie. awak ader cita2 nak jd macam saya .?
Kelasi : Ya tuan, Saya bercita2 nak jadi macam tuan. tp tu sumer dah jadi angan2 la tuan. 
Kapten : hmm (sambil tekun bermain hp)
Kelasi : Tuan, saya mintak diri dulu. 
Kapten : baik

cerita ini sebenarnyer mengaitkn kisah cinta seorng kelasi terhadap kapten kapalnye. si kelasi telah lame memendam perasaan terhadap kaptennya. tetapi perbezaan disini adalah darjat yg membuatkan si kelasi hanya memendamkan rasa cintanya. walaupon si kelasi sedar akan dirinya, tetapi beliau hanya akan menyimpan perasaannye di dalam hati dan jiwa smpai bila-bila....          

0 comments:

Post a Comment